Saturday 22 November 2008

FAT32 vs. NTFS

Sizlere bugün başıma gelen bir olaydan bahsedeyim. Yeni aldığım 8gb.lık flash diskime 4.2gb. büyüklüğünde bir .iso dosyası atmak istedim fakat bilgisayar ısrarla "Yeterli alan yok." uyarısı döndürdü. İlk başta sorunun flash diskten kaynaklandığını düşündüm ve 4.2gb boyutundan daha büyük bir klasör kopyalamayı denedim ve hiçbir sorun çıkmadı. Google'a başvurmanın zamanı gelmişti:). Kısa bir araştırmadan sonra dosya sistemi FAT32 olan disklerin tek dosyada en fazla 4.0gb. büyüklüğünü kaldırabildiğini öğrendim. Çözüm olarak flash diskimizi NTFS dosya sistemine dönüştürmemiz gerekiyor fakat daha önce flash disk biçimlendirenler fark etmiş olacaklardır ki biçimlendirme menüsünde NTFS dosya sistemiyle biçimlendir seçeneği yok. Bu sorunu aşmak için birkaç küçük adım gerekiyor onlar ise şu sırada.

Masaüstümüzdeki Bilgisayarım simgesine sağ tıklayıp-->Yönet-->Aygıt Yöneticisi-->Disk sürücüleri-->Flash diskinizin adı (örnek: SanDisk Cruzer USB Device) üzerinde sağ tık ve Özellikler-->İlkeler-->Performans için en iyi duruma getir. Dedikten sonra Tamam'a tıklayıp pencereleri kapatabiliriz.

Artık flash diskimiz NTFS dosya sistemine dönüştürülebilir hale geldi. Dönüştürme işlemi ise...

Bilgisayarım-->Flash diskiniz üzerinde sağ tık-->Biçimlendir (Dosya sistemi sekmesinde NTFS seçilir)

Biçimlendirme flash disk üzerindeki tüm verileri silecektir dikkatli olun.

1 comment:

Unknown said...

merabaa
bakayım dedim bu yavrukuş napıyor buralarda =)
istanbulda işsiz güçsüz uğraşsız oturup böyle sağa sola sarıyorum =)

ayrıca soruna bahar stili çözüm: dosyayı partlara ayırarak rarlamak. -formatın mümkün olmadığı durumlarda =)-
daha bi-iki hafta önce aynı sorunu yaşadım da =)